Compliment of klacht
Wij doen onze uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn.
Een compliment? Dat waarderen wij zeer!
Een klacht? Wij horen het graag!
Tevreden?
Bent u tevreden over onze dienstverlening en wilt u een
compliment achterlaten voor een van onze medewerkers of teams? Dat
waarderen wij zeer. U kunt uw compliment hier
achterlaten en wij zullen ervoor zorgen dat het bij de juiste
persoon of afdeling terecht komt.
Beter nog: u kunt uw positieve ervaringen met Careyn ook melden
via de website www.zorgkaartnederland.nl.
Tips voor onze dienstverlening?
Careyn staat voor persoonlijke zorg en goede dienstverlening.
Wie kan ons beter helpen deze dienstverlening te verbeteren dan u?
Daarom nodigen wij u uit om onze dienstverlening te helpen
verbeteren. Hoe kunnen wij u beter van dienst zijn? Geef uw tip hier door.
Niet tevreden over Careyn? Wij horen het graag!
Onze medewerkers willen u zo goed mogelijk van dienst zijn. Toch
kunnen zaken niet goed gaan of anders lopen dan u verwacht. Dan
horen we dat graag. We kunnen dan zo mogelijk samen met u naar een
oplossing zoeken.
Een klacht indienen, hoe doet u dat?
We zien graag dat u een klacht eerst met een medewerker of
leidinggevende bespreekt. Veelal kunnen we dan direct iets aan de
situatie doen. Komt u er niet uit of wilt u dit niet, dan kunt u
terecht bij onze onafhankelijke klachtenfunctionaris. Deze
klachtenfunctionaris zal uw klacht vertrouwelijk en zorgvuldig
behandelen.
U kunt onze klachtenfunctionaris bellen of mailen:
T: 06-23946747
M: klachten@careyn.nl (of
gebruik het klachtenformulier)
Een brief schrijven kan natuurlijk ook. Stuur deze naar:
Klachtenfunctionaris Careyn
Antwoordnummer 27
3100 VB Schiedam
Klachtencommissie
U kunt ook om een onafhankelijke uitspraak vragen over uw
klacht. Dat kan bij de externe, onafhankelijke Klachtencommissie KVVU. Het
oordeel van de KVVU is een belangrijk advies aan de raad van
bestuur van Careyn. De raad van bestuur besluit vervolgens of hij
het oordeel van de klachtencommissie wel of niet over neemt.
Als u het niet eens bent met het besluit van de raad van bestuur
dan kunt u uw klacht sturen naar de Geschillencommissie voor
Verpleging, Verzorging en Geboortezorg. Dat kan ook als u erg lang
moet wachten op een uitspraak over uw klacht.
Meer informatie over deze stap leest u op www.degeschillencommissiezorg.nl.
Klachten in het kader van de Wet zorg en dwang
Klachten over onvrijwillige zorg worden behandeld door de
KlachtenCommissie Onvrijwillige Zorg (KCOZ). De KCOZ
is een landelijke klachtencommissie. Deze oordeelt vooral over
beslissingen die gaan over:
- de wilsbekwaamheid van een cliënt;
- onvrijwillige zorg in het zorgplan op te nemen / uit te
voeren;
- verlof of ontslag van cliënten die niet vrijwillig zijn
opgenomen.
De KCOZ beslist meestal binnen 2-4 weken na ontvangst van de
klacht. Zo nodig kan de maatregel waarover de klacht gaat, gestopt
worden tot na de beslissing. Het besluit van de KCOZ is definitief.
Als u het niet eens bent met het besluit, kunt u dat binnen 6 weken
aan de burgerlijke rechter melden en vragen wat de rechter ervan
vindt. Meer informatie vindt u op: www.kcoz.nl
Klachten voor de KCOZ kunt u mailen naar: bestuurssecretariaat@careyn.nl
Per post:
Careyn t.a.v. het Bestuurssecretariaat
Postbus 900
3100 AX Schiedam
Klachtenreglement
Careyn is aangesloten bij de KVVU en volgt diens klachtenprocedure. U kunt het reglement daar
downloaden.
Meer informatie?
In deze folder staan
alle stappen nog eens helder en uitgebreider uitgelegd.
Mocht u nog vragen hebben over het indienen van een klacht of meer
informatie wilt, dan kunt u altijd contact opnemen met de
klachtenfunctionaris.