Klanttevredenheid
De keuze voor een zorgaanbieder is niet eenvoudig. U kunt op verschillende plaatsen informatie vinden die u kan helpen een keuze te maken.
PREM Wijkverpleging
Vanaf maart 2019 werken alle aanbieders van wijkverpleging met
de zogenaamde 'PREM-vragenlijst' voor het meten van de
klanttevredenheid. Afgesproken is dat alle aanbieders voor 1
oktober een eerste meting zouden uitvoeren. Uiteraard heeft Careyn
dit ook gedaan. We horen immers graag of onze klanten tevreden
zijn. Daarnaast willen we ons continu ontwikkelen en verbeteren.
Zo'n tevredenheidsmeting helpt daarbij enorm.
Careyn heeft bij de PREM-kwaliteitsmeting een score van 8,2
gehaald. Ruim 81% van de 2955 deelnemers gaf ons een 8, 9 of
10.
NPS
Om meerdere zorgorganisaties met elkaar te vergelijken wordt
gewerkt met de 'Net Promotor Score' (NPS). Dat is een manier om de
klanttevredenheid inzichtelijk te maken.
De score is gebaseerd op de vraag of de klant de organisatie bij
anderen zou aanbevelen. Bij Careyn gaf 42% van de deelnemers op die
vraag een 9 of 10 terwijl 6% een cijfer minder dan een 7 gaf.
Daarmee heeft Careyn een NPS van 36%.
NB: de schaal van de NPS loopt van -100 tot +100.
Zorgkaartnederland
In de gezondheidszorg is ZorgkaartNederland.nl
een van de beste plaatsen om u online te oriënteren.
ZorgkaartNederland is de grootste ervaringssite voor de Nederlandse
gezondheidszorg waar mensen hun ervaringen met de zorg delen met
elkaar. De website biedt u informatie om te kunnen kiezen voor een
zorgverlener die het beste past. ZorgkaartNederland is een website
van Patiëntenfederatie Nederland.
U vindt de scores per zorglocatie of wijkteam-regio hier. Als u
op de locatie of regio klikt wordt u doorgeleid naar de website van
ZorgkaartNederland.
Kiesbeter.nl
Wilt u meer informatie of eerdere kwaliteitsrapportages? Dan
kunt u terecht op de website: kiesbeter.nl.
KiesBeter is de wegwijzer van de overheid naar
kwaliteitsinformatie over de zorg in Nederland.
Klanttevredenheid Dagactiviteitencentra
Utrecht Stad
Utrecht West